Svar på frågestund (del II)

 

När jag målar mina naglar så håller det inte alls länge, kan du tipsa om hur man kan få det att sitta längre och varför det inte sitter länge? 

Det kan bero på kvalitén utav nagellacken. Men tänk på att när du målar naglarna, måla hellre flera tunna lager än ett tjockt. Mellan varje lager måste du vänta 2 min. Det är dem tipsen jag kan ge!

 

Vilket märke på nagellack tycker du bäst om?
Utav dem jag provat så är det Isa Dora:) 
 
 Vet du om det är någon skillnad mellan att använda allround-lack och att använda bas-lack och top-lack? Vad är bäst, tror du?
Jag tror inte att det spelar någon roll faktiskt.  Ett allround lack är ju till för att vara både Top Coat och Base Coat så jag tror inte att det spelar någon roll. 
 
Hej, vart får du alla dina idéer i från?
Du hittar ett inlägg här på min blogg där jag berättade vart jag hittar min inspiration!:)
 
Vad tycker du om ginas nagellack?
 
jag äger själv inget Gina lack men jag har provar dem och jag tycker att dem har grymt snygga färger, så nästa gång jag är på Gina Tricot ska jag köpa med mig några hem!
 
Erkänn depends top coat gör så att färgen på nageln ändrar färg om man har målat en färg under rött blir typ ljusare röd ;) 
Det har jag faktiskt aldrig lagt märke till!;) men jag brukar inte använda Depend's Top Coat så mycket, jag använder mig utav några andra ifrån bla Mavala.
 
O.P.I/ isadora
Hmm... Jag har aldrig provat något OPI nagellack men jag skulle bra gärna vilja ha ett! Men än så länge väljer jag Isa Dora. 
 
Depend/ginas
Jag väljer Ginas, även om jag inte ens äger något!;)
 
Kram!!:)
 
 
 (Min kompis fina naglar som jag målade igår) 
 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0