Ta bort glitter nagel lack!

 
Börja med att klippa tilbitningen lagom stor bit folie.
 
 
Blöt en vanlig bomulls pads med nagellacks borttagningsmedel, och lägg den på nageln. 
 
 
Rulla in nageln i folien och tryck lite lätt på nageln. Låt sitta i ca 3 min. 
 
 
Dra bort och och ta bort det i kanterna som eventuellt finns kvar. 
 
Enkelt och effektivt sätt att ta bort glitter nagellack!:)

Knäpp design

Målade en lite knäpp sak alldeles nyss!

Ni sitter säkert och undrar, varför en grön nagel?!?!?

Svaret är, jag vet inte!:)


Kram!

Glitter toppar!

Detta änvände jag: 
 
 
Ett bas lack ifrån Kubiss nr 201 
Korniga glittret kommer ifrån H&M nr 0820 
Det med lite större glitter kommer också ifrån H&M nr 0821 
Nagel glitter ifrån Isa Dora. Inget nummer.
Top Coat ifrån Kiss. Inget nummer.
 
Börja med att måla ett lager bas lack.
 
 
Sedan målar du ett lager små kornigt glitter över hela nageln. 
 
 
Över drygt halva nageln målar du stor kornigt glitter.
 
 
Sedan doppar du nagel tippen i Nagel Glittret. 
 
 
Avsluta med Top Coat. 
(det står på förpackningen att man ska spraya hår spray på glittret, men hon i butiken sa att man kunde ta Top Coat)
 
 
 
 
Snyggt va?:)
 

Blåa leopard naglar.

 
Målade min kompis naglar igår! 
Tyckte själv att de blev riktigt fina. 
Hon har väldigt fin nagelform och redan naturligt fina naglar, så det var extra kul!:)
 
 
 
 
 
 
 
 

WATER MARBLE!

5 snabba tips!

 
Använd alltid bas lack, för att inte missfärga dina naturliga naglar. 
 
Använd nagellacks remover utan aceton. Acetonet kan också missfärga och torka ut naglarna.
 
 
Ställ aldrig ditt nagellack så här. Det torkar och blir tjockt snabbare! 
 
 
Använd inte nagelpolererarens grovaste sida allt för ofta. Den tunnar utan dina naglar väldigt mycket! 
 
Ha alltid öppet fönster när du målar. Gaserna ifrån borttagningen och nagellacken är inte bra att andas in. 
 
 
 

Videofyme skit...

Ja, jag försökte lägga upp en Water Marble video här på bloggen. Men videofyme laggar så ni får helt enkelt vänta tills det funkar:/

Men vill ni se den innan den kommer upp här så heter jag Nailartdesign.webblogg.se


Den här rutan kom upp när jag försökte.


Black and White

Detta använde jag: 
 
 
Börja som alltid med ett bas lack. Sedan målar du varannan nagel svart och vit. 
 
 
På de vita naglarna målar du sedan svart krackeleringsnagellack och på de svarta målar du vitt.
 
Avsluta med Top Coat. 
 
 
 
Coolt va?:)
 
 

Naglarna skivar sig.

Hej! 
Jag har ett litet problem med mina naglar. 
Dem skivar sig.
Så nu undrar jag om ni har något bra tips på hur man man kan göra för att stärka dem och få dem att fungera?:)
 
Kommentera allt ni kommer på!!
 
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Vart jag hittar inspiration?

Ja, det är det en del som har undrat. 
Alltså väldigt många utav mina designer ploppar bara upp i huvudet på mig. 
Och då gäller det att vara snabb att måla den, annars glömmer jag bort den.
 
Men jag kollar också mycket på youtube kanaler, bloggar osv. 
Det räcker för mig att se en  bild  i några sekunder, så har jag en design i huvudet. 
Men jag kopierar  nästan aldrig allting.
 
Tex. Ombre naglar, och water marble har ju självklart inte jag hittat på .
 
Tänkte tipsa om en youtube kanal och en blogg Som jag hittar mycket inspiration ifrån. 
 
Youtube: Cutepolish
Blogg: Artnail.blogg.se
 
Kram!:) 
 
 
 
 

Header.

 
Det har hänt något med min header. Kan ni se det? Jag ska försöka fixa det.
 
 

Rock söta Naglar.

Jaa, jag tyckte att naglarna både var gulliga och lite tuffa. Så, så fick den heta!
 
Detta använde jag:
Börja med att måla ett vanligt bas lack, för att inte missfärga dina naglar.
Måla dem sedan i en grund färg du vill ha.
Jag valde rosa.
Måla sedan halva nageln med svart krackelerings (stav?) nagellack.
Sedan använder du en Dotting Tool och gör vita prickar längs med den svarta kanten.
HÄR kan du se hur man gör en egen Dotting Tool.
 
Avsluta med Top Coat.
Jag änvände mig utav Minute Quick Finish Top Coat, då jag inte har tålamod att vänta tills det torkat.
 
 
 
 
 
 
 
 

Wanties

Opi liquid sand. 
 
Ge mig!!
 
 
Isadoras nagellack ifrån vår och sommar kollektionen 2012.
 
 
Speciellt det gula!!!
 
 
 
 

New in

Var och handlade lite nagel grejer idag som jag tänkte visa!
 
Först hittade jag dessa super snygga nagel wrapsen på Gina Tricot, för bara 29 kr.
20 pack.
 
 
 
 
Även ett nagel glitter ifrån Isa Dora. 
69 kr.
 
 
 
Och sedan hittade jag även dessa klistermärkena på panduro. Egentligen ska jag ha dem för att dekorera min ridhjälm, men jag kommer inte använda alla. Så dem kanske kommer att fungera som nagel klistermärken!
Tror ni det fungerar?:) 
 
 
 
Kram på er! Ha en bra helg:)

Dip Dye / Ombre Naglar

Roligt, coolt och super enkelt!!!

Kommentarer.

Hej! 
Jag fick in en  kommentar ifrån en som tipsade mig om att även Top Coat kan missfärga naglarna.
 
Jag blir verkligen jätte glad om ni tipsar och berättar saker för mig som Ni  kan!:) 
Jag kan verkligen inte allt, så det är super kul om ni kan berätta för mig! 
 
 
Jag också jätte glad om det är någon design eller liknade ni vill att jag ska prova! 
 
Imorgon ska jag nog prova Water Marble eller Dip dye nails. Något som låter intressant? 
 
Kram! 
 
 
 
 
 
 
 
( bilderna är tagna ifrån Google) 
 

Glad design.

I detta vackra vädret tyckte jag att denna designen skulle passa!
 
Det här använde jag: 
 
Börja med att måla ett lager bas lack och vitt nagellack. Det vita lacket hjälper till att stärka de andra färgerna.
 
 
Måla sedan naglarna i olika neon färger.
 
 
Måla sedan fantasifulla mönster och prickar med en tunn pensel och en Dotting Tool. (Hårnål) 
 
 
Avsluta med Top Coat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kaviar naglar!

...

Jag tror ni kan gissa vad jag håller på med....

Ni visste inte att....

... Jag nästan aldrig filar mina naglar, typ bara kom jag gör videos på hur jag sköter dem.
... Det tråkigaste jag vet är att ta bort gammal nagellack.
... Jag alltid sitter och pillar bort mitt nagellack på lektionerna. 
...  Jag har runt 60 nagellack!!!!!!
...  Jag hatar  min pekfinger nagel. 
 
 
Jag vet att uppdateringen varit sämst, men nu lovar jag att det ska bli bättre!!:) 
 
Kram!

Simpel design

Fixade ihop en jätte simpel design, som jag tänkte visa!

Mini Ullared Haul

Jaa, här kommer den. Förlåt att det dröjde. 
Dåliga bilder men,men. 
 
 
Kaviar naglar. Super spänd på att se resultatet!! Filmar när jag gör det. Kommer antagligen upp på söndag.
24 kr. 

En till sort kaviar grejs. Fast med blandade färger. 
24 kr.
 
Vitt nagellack ifrån Claudia. Förbrukningsvara.
10 kr.
 
Ett gult pastellfärgat nagellack ifrån Claudia.
10 kr. 
 
 
Nagel avdelningen var väldigt stor och bra. Men jag var inte i så stort behov utav nagel produkter just nu så därför blev det inte så mycket. Och dessutom fanns det inte så många färger jag fastnade för. 
 
 
 
 

Tidningsnaglar

Det i slutet är filmat i bättre ljus så att ni skulle få se bättre.

Fixar naglarna.

RSS 2.0