Kedje naglar.

 
Jaa, denna designen fick heta kedje naglar för jag tyckte faktiskt att det ser ut som små kedjor som hänger över nageln.
 
Detta använde jag: 
 
 
Du behöver också en Dotting Tool och en tandpetare eller liknade.
HÄR kan du ser hur man gör en egen Dotting Tool. 
 
Börja med att måla ett lager Super Base. 
 
 
Måla sedan alla naglar i en grund färg (jag fick måla två lager)
 
 
 Använd Dotting toolen och gör prickar. Du kan göra både kors och tvärs.
 
 
Använd sedan tandpetaren och gör ännu mindre prickar mitt i de svarta.
 
 
Avsluta med ett lager Top Coat och sedan är du klar!:) 
 
 
 
 
Imorgon bär det av till Ullared, visar grejerna jag köpt då!:) 
 
Kram!
 
 
 
 
 

Header

Vad tycker ni om min nya header?
 
Den är bara tillfällig, det kommer en bättre;)
 
 
 

Some pics.

Gör din egen Dotting Tool.

Jag har alltid velat ha Dotting Tools. 
För er som inte vet så är det ett verktyg man använder för att göra prickar och detaljer. 
 
 
Det enda du behöver är en helt vanlig hår nål.
 
 
Böj ut den, så att den blir lättare hantera. 
 
Doppa spetsen i nagellack och du kan göra super snygga prickar och mönster. 
Jag använde den bl.a. när jag gjorde leopard naglarna!:) 

 
 
 
 
 
 

Stripes design.

Hej, alla ni som läser bloggen! 
Idag har jag testat en ny jätte fräck design. 
 
Detta använde jag: 
 
Steg 1: Börja med att måla naglarna i en grund färg. 
 
 
Steg 2: Använd ett nagellack som har en tunn pensel. Svep penseln ifrån sida till sida över hela nageln. Det blir inte snyggt ännu, så bli inte besviken när det blir fult. Det kommer att komma massor utanför.
 
 
Steg 3: Gör sedan samma sak som i steg två fast i en annan färg. 
 
Steg 4: Nu gör du samma igen fast med en annan färg. 
 
 
Steg 5: Avsluta med ett lager Top Coat och att ta bort det som kommit utanför och sedan är du klar!:)
 
 
 
 

Mavala Quick Finish Top Coat

Hej! 
Ska jag berätta om det bästa nagellacket som Finns.
Något ni borde ha i eran samling! 
 
Nämligen Mavala Quick Finish Top Coat 
Det är ett grymt bra Top Coat som man stryker på när man är helt klar och på kanske 30 sekunder så är nagellacket så torrt som det skulle ha varit dagen efter. 
 
Man slipper att det kladdas ut och förstörs, och att det färgar av sig och att man blir arg!
 
Tro mig, det är sjukt frustrerande när man gjort en super fin design och hela den förstörs.... 
 
 
Så här ser det grymma lacket ut! 
Dessutom är det inte dyrt, jag tror att det kostar runt 40 kronor.
 
 
 

Leopard naglar.

Hej!
Jag provade en ny design idag, tyckte själv att den blev ganska fin trots att det var första gången.
 
 
 
Vill ni att jag gör en video eller steg för steg där jag visar hur man gör?
 

Nagel målnings dag.

Hej! 
Idag har jag haft en kompis här som också älskar att måla naglarna. 
Vi samlade ihop alla våra grejer och målade och pysslade med naglarna. 
 
 
Det är så himla kul när man delar på ett intresse! 
 
Så här såg det ut när vi var igång som mest.
 

 
 
Så nu kommer det att komma upp en massa grymma designer under veckan.
Håll koll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mina Nagellack

Här är (nästan) alla mina nagellack.

Det har dock tillkommit en del.

Om ni ser något som ni skulle vilja att jag använder mig utav eller gör en tutorial så får ni supergärna kommentera det!!:)

Tribal Paint Tutorial

Jag gjorde denna video väldigt snabbt, så den kanske inte blev perfekt.

Kommentera vad ni tyckte!:)

Nagel stämpel.

 

 
Hej! 
Nu ska jag tipsa om en produkt som gör superfina nagel stämplar. 
Jag hittade den på en marknad jag var på, försäljaren sa att produkten inte hade kommit till den svenska marknaden ännu, men att den var känd utomlands. 
 
Så ser den ut!:)
 
 
Man börjar med att måla färg på den silvriga plattan på det mönstret man vill ha. 
 
 
Sedan tar man skrapan och skrapar bort överbliven färg.
 
 
Sedan rullar man gummigrejen över plattan ( mönstret)
 
 
Då fastnar mönstret på den. 
 
 
Rulla det sedan på nageln och du har ett snyggt resultat!
 
 
 
 
 
 

b4beauty-sweden

Hej! 
Jag letade runt lite och hittade denna grymma hemsida, som jag tänkte tipsa om.  
 
http://www.b4beauty-sweden.se/category/naglar-2/ 
 
Jag tycker verkligen att ni ska kolla in den! 

Green cross.

Green cross. 
 
Detta använde jag: Super Base nr 15152 ifrån mavala. 
White nr 27294 Ifrån mavala. 
Minute Quick finish Top Coat nr 20144 ifrån mavala. 
Summer Edition nr 105 ifrån Gabrini. 
Ett ark med "diamanter stickers" 
 
Börja alltid med att rengöra naglarna noga, och fila dem jämna. 
 
Steg 1: Börja med att måla ett lager Super Base. 
 
Steg 2: Måla alla naglar utom en i den färg du vill ha dem. 
 
Steg 3: Måla nu nageln utan färg vit. 
 
Steg 4: Sätt nu dit diamanterna i ett kors på nageln. 
Steg 5: Måla ett lager Top Coat på alla naglarna och ta bort det som kommit utanför. 
 
Nu är du klar! 
 
 
Kommentera vad ni tyckte!:)

Design på G!

Dagens hiss och diss!

Hej på er!
Idag tänkte jag hissa och dissa två saker. 
 
Dagen hiss: Depend's art Liner. Den fungerar verkligen jätte bra och har en tunn, och böjbar borste. 
 
Dagens diss: Depends borstar på de vanliga bas lacken. Alldeles för rund och jämn tjock i borsten. Jag tycker att borsten ska vara tjock längst upp och tunnare längst ner. Depends borstar är tvärtom. 
( fast jag kan erkänna att jag äger flest Depend nagellack pga de snygga färgerna och priset )

Designer, rösta!

Hej! Vilken utav dessa designer skulle ni vilja se en tutorial, eller bilder där jag visar hur man gör? Kommentera numret på bilden  i kommentarsfältet under. 

 

Bilderna nedan har inte så jätte hög kvalité då de är tagna med iPad kamera. Vad tycker ni bra uppdatering med blandade bilder både ifrån systemkamera och iPad eller lite sämre uppdatering med bättre bilder? 

Kommentera, kommentera, kommentera!

 

1.

 
2. 
 
3.
 
4. 
 
 
Håll koll! En jätte fin design kommer upp i helgen.

Rainbow Cracked Tutorial

Hoppas ni tycker om designen! Var inte rädda att experimentera med era designer, nu när det är vår passar starka färger väldigt bra. Så kör hårt!:)

 

Hiss och diss!

Här kommer några hissar och dissar!

Dagens hiss:
Isa Doras borste på nagellacken. Den är platt och bred och super enkel att applicera nagellack med. Man behöver bara dra ett drag för att täcka nageln och det blir inget spill utanför! Gillar den starkt.

Dagens diss: Isa Doras färger på magnet nagellacken. Jag tycker att det är samma färger och tråkiga nyanser. När de kom hade jag hoppats på att det skulle komma en ny kollektion, men det har det inte gjort. Själva nagellacken är super roliga och enkla och det blir ett snyggt resultat, men jag gillar inte färgerna.

Nail art design!

Hej och välkommen till min blogg!
 
 
Jag kommer att blogga om naglar, olika designer tips och trix som kan vara bra att veta. Jag kommer att lägga ut steg för steg bilder, videos där jag visar hur man gör. 
 
 
Hoppas att ni kommer att tycka om den och att ni klickar er hit igen! 
 
Enjoy!:)
 
 
 
 
 
 

Sneak peak ifrån nästa tutorial!:)

RSS 2.0